https://bygogbolig.dk/wp-content/uploads/2022/03/3-12-300x200.jpg

NIELSEN & SØN TØMRER, SNEDKER, MALERFIRMA ApS

Forsikringsskader

| Skrevet af Skrevet af Mette Bernt Knudsen for Nielsen & Søn d. 9. marts 2022

Når uheldet er ude, handler det om at være tryg

Vandskade, stormskade, indbrud … Selvom forsikringen betaler for udbedring af skaderne og håndværkerne står klar, kan det være voldsomt at opleve, at ens hjem rammes af skader.

Den manglende kontrol over situationen og tankerne om, hvordan og hvornår hjemmet bliver normalt igen, fylder. Det kan ved større skader være svært at gennemskue, hvor længe man skal leve i et skadet hjem. Og det stresser selv den mest rolige.

Nielsen & Søn samarbejder danske forsikringsselskaber. Så bor du i Storkøbenhavn kan det være en af vores håndværkstaksatorer, der kontakter dig, når du har meldt din skade til forsikringsselskabet.

Du kan også bede specifikt om at få tilknyttet en håndværkstaksator fra Nielsen & Søn, når du taler med dit selskab i forbindelse med en skade. Læs mere: https://nielsenogsoen.dk/forsikringsskader/

Vi gør skaden god igen

“Kunden anmelder skaden. Forsikringsselskabet kontakter os – og vi ringer til kunden indenfor få timer. Vi aftaler en besigtigelse, som så gennemføres så hurtigt som muligt,” forklarer afdelings- og forsikringsskadeschef hos Nielsen & Søn, Thomas Nebo, og fortsætter:

“Ude hos kunden vurderer vores håndværkstaksator skaden og eventuelle følgeskader, der kan opstå senere. Allerede der kan vi i 90% af tilfældene besvare kundens tre mest presserende spørgsmål, nemlig:

  1. Dækker forsikringen?
  2. Hvordan udbedres skaden?
  3. Hvornår kan vi starte?”

Ifølge Thomas Nebo er dækning, metode og varighed altid det vigtigste for kunderne. Derfor er det også det vigtigste for Nielsen & Søn.

Når skaden er vurderet, sender håndværkstaksatoren sin rapport til forsikringsselskab. Nielsen & Søn informerer selskabet om, hvad det koster at få udbedret skaderne. Herefter er det kunden, der beslutter, om Nielsen & Søn skal stå for arbejdet – eller om kunden vil bruge sin egen håndværker.

“Det er helt op til kunden – og der er bestemt håndværkere, der er ligeså gode som vores. Fordelen ved at vælge Nielsen & Søn til opgaven er dog, at vi leverer direkte til forsikringsselskabet. Det betyder, at eventuelle diskussioner om håndværk, kvalitet, garanti osv. foregår mellem os og forsikringsselskabet. Det slipper kunden for. Vælger kunden sin egen håndværker, så skal de selv stå for de ting,” forklarer Thomas Nebo.

⅘ ender med at vælge Nielsen & Søn. Vi har mange års erfaring med forsikringsskader og den proces, der bare skal spille, så vi sikrer os, at vores kunder kommer tilbage til normalen så hurtigt som muligt.

“Når det gælder forsikringsskader, så er vi jo i virkeligheden slet ikke velkomne. Vi er en uvelkommen gæst, der skal lave noget arbejde, som kunden slet ikke har ønsket sig. Det er jo ikke som at få lagt et nyt lækkert gulv eller opsat nyt køkken. Derfor er det afgørende, at vi lægger en tidsplan og holder den,” siger Thomas Nebo og slutter:

“Planen kan skride, hvis det f.eks. tager længere tid med affugtning eller levering af materialer. Så det er meget vigtigt, at vi hele tiden opdaterer vores tidsplan og er i dialog med kunden. Det er uvisheden, der er det allerværste for dem i sådan en situation.”

Nielsen & Søn tager uvisheden og følelsen af kontroltab alvorligt. Vores medarbejdere er blandt det bedste i branchen – og de har styr på både håndværk, kommunikation og processer. Det har du fortjent. Vi har dig og dine behov for øje hele vejen.

Når skaden er sket

1.Taksering af skaden

En af vore certificerede håndværkstaksatorer besigtiger og fotodokumenterer skaden i dit hjem, hvorefter vi sender vores takseringsrapport til dit forsikringsselskab. Vi gennemgår sammen skadesprocessen.

2. Godkendelse

Du modtager direkte besked fra os, når dit forsikringsselskab har godkendt vores takseringsrapport. Herefter aftaler vi den videre proces.

3. Planlægning

Vi gennemgår den godkendte rapport på tlf. eller mail. Sammen med dig lægger vi en tidsplan for, hvordan skaden skal udbedres. På store opgaver fungerer Nielsen & Søn ofte som hovedentreprenør og holder styr på hele processen.

4. Udbedring af skaden
Du har under hele forløbet en fast kontaktperson, som kender din sag i detaljer. Det gælder uanset om din sag er stor eller lille.

Din kontaktperson kan også hjælpe med at give tilbud på opgaver, der ligger udover selve skaden.

5. Overlevering
Vi slipper først din sag, når vi efter udført arbejde sammen med dig har lavet en fotodokumenteret overlevering til dit forsikringsselskab. Skulle der opstå reklamationer indenfor garantiperioden, skal du kontakte Nielsen & Søn direkte.

Og husk … når vi er på sagen, behøver du kun en håndværkspartner. Vi både udfører og koordinerer alle former for arbejde. Læs mere: https://nielsenogsoen.dk/forsikringsskader/

Skrevet af Mette Bernt Knudsen for Nielsen & Søn

 



NIELSEN & SØN TØMRER, SNEDKER, MALERFIRMA ApS

Kontaktoplysninger

Yderholmen 19
2750 Ballerup

E-mail: mn@nios.dk Telefon: 44970977