Denne artikel er udarbejdet I samarbejde med Huset No. 10 og Gottfred Petersen A/S. Artiklen kan indeholde betalte links.
Står du og skal åbne en ny butik, er der utroligt meget at holde styr på. Det gælder blandt andet indretningen, og selvom det måske virker meget lige til, ligger der et enormt stykke arbejde heri. Først og fremmest skal du finde en stilretning, der passer til det, du skal sælge. Der er eksempelvis stor forskel på, hvordan man indretter en tøjbutik for kvinder og en forretning, der sælger biltilbehør.
Derudover skal du naturligvis indrette den, således den inspirerer og motiverer folk til at lægge deres penge der. I denne artikel kommer vi med 3 gode råd til, hvad du skal overveje, når du skal indrette en ny butik.
Du kender det nok selv. Der er ikke noget med kedeligt end at træde ind i en butik, hvor de primære farver er hvid og… hvid. Du kan skabe forskellige stemninger og udtryk ved at reoler, stole, borde og andet i farver og ikke mindst ved at male eller dekorere væggene. Skal du eksempelvis åbne en butik med sportstilbehør er farver som orange, blå og grøn typisk gode, da de skaber energi og dynamik. Det er ikke nødvendigt at male hele vægge, men du kan sagtens male pile på gulvet, male grafiske illustrationer på væggene eller male møblerne i passende nuancer. I forbindelse med malerprojekter af møbler og lignende er det en god idé at bruge afdækning, som dækker af, således der ikke kommer maling andre steder end ønsket. Du kan med fordel bestille GP afdækning, da de tilbyder forskellige typer afdækning og har mere end 15 år erfaring inden for faget.
Du kan nå rigtigt langt med den rette belysning. Endnu engang afhænger den af, hvad du skal sælge. Skal du åbne en hyggelig kaffebar, vil du måske foretrække varmt og dæmpet belysning, hvorimod du i en tøjbutik hellere vil foretrække et det koldere og mere skarpe lys, der virkelig viser tøjet frem på bedste vis. Du finder et væld af forskellige typer belysning fra væglamper til loftlamper, gulvlamper og meget mere.
Indretningen er alfa og omega, og den er afgørende for, om folk har lyst til at smide deres penge eller for den sags skyld komme igen. Derfor skal du sørge for at præsentere dine varer på bedste vis, hvilket betyder, at det ikke må være rodet eller svært at finde rundt i. Det skal derimod være enkelt, indbydende og nemt at finde det, man søger. Du skal stræbe efter at skabe et butiksunivers, hvor dine kunder kan kigge, føle, prøve og ikke mindst lade sig inspirere ligesom Huset No. 10 har gjort. Se mere her. Deres vision var at skabe et butiksunivers, hvor man som kunde får en oplevelse ud over det sædvanlige, og det må man sige, de har opnået.
Vestergade 19B
8000 Aarhus C
Du får gratis lækkert nyhedsbrev med byggetips og viden om byggematerialer, der hjælper dig i valget af produkt til dit byggeri.
Få en redaktionel omtale af dit produkt overfor boligejere og håndværkere. Vi modtager gerne din pressemeddelelse og byggetips.