Mascot International A/S

Sikkerhedssko går til filmen

Håndværker | Skrevet af Mascot International A/S d. 27. september 2011

Danske brugere skal lære MASCOTs sikkerhedssko bedre at kende. Under sloganet ”Til fødder, der vil blive ved med at være fødder” lancerer MASCOT nu en storstilet reklamekampagne.

»Skete der noget«?, »I hvert fald ikke med hans fødder«! Sådan lyder dialogen, som MASCOT gerne hører gengivet massivt på landets byggepladser fra mandag den 26. september, hvor tv-reklamen for første gang løber over de danske TV-skærme.


Håndværkerhistorier fra det virkelige liv
Universet for reklamekampagnen bygger på historier fra det virkelige liv, hvor håndværkeren forstyrres i sit gode arbejde af ligeglade kunder og forbipasserende. Der er tale om en massiv kampagne, som også omfatter radioreklame (på SBS’ radiokanaler) samt et kampagnesite, hvor håndværkerne selv kan uploade deres håndværkerhistorier fra det virkelige liv. Ydermere udrulles kampagnen i stor stil hos MASCOTs mange forhandlere landet over, hvor en bestemt sikkerhedssko kan købes til en god pris og med fuld returret inden for 30 dage. Ligeledes vil facebook spille en aktiv rolle i udrulningen af kampagnen.

Første gang for MASCOT
»Vi tager i denne kampagne den professionelle håndværkers parti, og vi synes det er med til at gøre universet stærkt og ærligt i forhold til vores målgruppe« udtaler marketingchef for MASCOT, Carsten Jul Christensen. MASCOT har den største markedsandel på arbejdstøj i Danmark, og sådan ønsker man også, at det skal være på firmaets linje af sikkerhedssko, som man lancerede for få år siden. »Det er første gang, MASCOT for alvor prøver kræfter med en bred massekommunikation til brugerne, og vi har ikke sparet på hverken kræfterne eller forventningerne«, lyder det.

Branchens tunge drenge
»Vi har allieret os med det tunge skyts«, udtaler Carsten Jul Christensen. Det kreative univers er således udviklet af reklamebureauet Suzumuchi i en alliance med mediabureauet Starcom. Instruktøren på reklamefilmene er også et kendt ansigt, nemlig Niels Gråbøl, som har en lang række reklamefilm bag sig. »Vi glæder os rigtigt meget til at få kampagnen i gang. Vi introducerer et univers, som indeholder et stort potentiale, og vi har yderligere skyts kørt i stilling i samme stil «, siger Carsten Jul. Forventningen er, at kampagnen sætter sine spor både i kendskabsanalyser og på bundlinjen.

Fakta om MASCOTs kampagne
Tv-reklamerne løber over skærmene på TV2, TV2 Zulu, TV2 Sport samt Discovery fra mandag den 26. september, og bakkes op af radioreklamer i samme univers. Sideløbende vil håndværkere kunne uploade deres egne historier på www.mascotsko.dk. Ligeledes vil facebook spille en aktiv rolle i udrulningen, mens produkterne ses og købes hos MASCOTs mange distributionspunkter rundt om i landet, hvor markedsføringsmaterialer er implementeret.



customer-logo

Firma Adresse

Silkeborgvej 14
7442 Engesvang

Nyeste artikler fra Mascot International A/S
Vælg de rette sikkerhedssko og beskyt dine fødder bedst muligt
Mascot International A/S
Vælg de rette sikkerhedssko og beskyt dine fødder bedst muligt
Læs artikel
Hold dig varm og tør i den kolde tid
Mascot International A/S
Hold dig varm og tør i den kolde tid
Læs artikel
MASCOT® ROCKS
Mascot International A/S
MASCOT® ROCKS
Læs artikel
Sikkerhedssko går til filmen
Mascot International A/S
Sikkerhedssko går til filmen
Læs artikel
Indlæs flere artikler...

Få byggetips og inspiration fra bygogbolig.dk

Du får gratis lækkert nyhedsbrev med byggetips og viden om byggematerialer, der hjælper dig i valget af produkt til dit byggeri.

Har du produkter, der bør vises på bygogbolig.dk?

Få en redaktionel omtale af dit produkt overfor boligejere og håndværkere. Vi modtager gerne din pressemeddelelse og byggetips.