Er du hjemmesideejer, og er du også ved at være klar til at komme i gang med SEO? Hvis du gerne vil have succes med din hjemmeside, og du gerne vil have mange besøgende på den, så er det fuldkomment essentielt, at du laver noget SEO-arbejde. Det kræver lang tid at sætte sig ind i SEO, og det tager endnu længere tid at blive god til det. Alligevel skal alle starte et sted – og du kan jo begynde lige her på denne guide. Læs med, og bliv inspireret til at komme i gang med SEO.
Når du skal i gang med at lave SEO-arbejde, så skal du først og fremmest undersøge markedet, du sender dit produkt ud på. Du skal vide, hvem du har af konkurrencer, og hvordan de gør for at få en god placering på Google. Du starter ud med at finde ud af, hvordan dine potentielle kunder søger på Google, når de leder efter dit produkt. Hvis du f.eks. har en frisørsalon i Kolding, så vil du sikkert gerne være et af de første resultater på Google, når folk søger efter ”Frisørsalon Kolding”. Når du skal finde ud af, hvordan dine potentielle kunder søger på dig, så skal du bruge et redskab, der fortæller dig, hvor mange søgninger der er på forskellige fraser og formuleringer. Det kan f.eks. være, at der er en bestemt ting, folk søger, når de skal bruge en frisørsalon i Kolding. Hvis det er tilfældet, så skal du naturligvis kende til det.
Når du har fundet frem til, hvordan folk søger på dig, så har du også mulighed for at inkorporere disse søgeord og søgefraser i din hjemmesidetekst. Det er vigtigt, at din hjemmesidetekst er omkring 300 originalord, og her skal du så bruge de formuleringer, du har fundet frem til, at folk søger på.
Der er også mange andre ting, man skal sørge for, hvis man skal have succes med sin SEO. Det er f.eks. vigtigt, at du sørger for at skrive fangende sidetitler og metabeskrivelser. Sidetitler og metabeskrivelser er de sætninger, der kommer frem, når du søger på noget på Google.
Google kan ikke se, hvad der er på dine billeder. Du skal derfor fortælle Google, hvad der er på dine billeder. Dette gør du med det, der hedder alt-tag. Her laver du tags til et billede, f.eks. ”hår” eller ”hårstyling”, som fortæller Google, hvad der er på billedet. Det giver Google mulighed for at vise dit billede, hvis der er nogle, der foretager en søgning, der har noget med billedet at gøre. Der er mange andre ting, du kan gøre i forhold til SEO, men her var et lille indblik i, hvad du kan starte med.
Strandlodsvej 68, 2th.
2300 København
Du får gratis lækkert nyhedsbrev med byggetips og viden om byggematerialer, der hjælper dig i valget af produkt til dit byggeri.
Få en redaktionel omtale af dit produkt overfor boligejere og håndværkere. Vi modtager gerne din pressemeddelelse og byggetips.