Når en bolig skal varetages og vedligeholdes, er der flere faktorer, der spiller ind. Det kan være alt lige fra, hvordan indbo skal opbevares, til hvordan ejendommen skal administreres. I denne artikel sættes der fokus på praktiske forhold relateret til en bolig – både i forbindelse med flytning og ejendomsadministration.
Indbo, som kan være alt lige fra møbler til nipsting og papirer, skal pakkes skånsomt ned, så det ikke tager skade under transport. Der findes et utal af løsninger afhængigt af, hvad det er, der skal transporteres og leveres. Det vigtigste er dog, at dit behov opfyldes. På www.emballage-shoppen.dk finder du alt lige fra flyttekasser til etiketter, som kan gøre nedpakningen overskuelig og struktureret. Du kan spare tid, når du sorterer dine ting. Eksempelvis er det en god idé at lave en liste over, hvad der er i flyttekasserne – og generelt hvad der skal i flyttekasser, og hvad der skal opbevares særskilt. På flyttekasserne kan du påsætte en etiket, hvor du skriver, hvad den indeholder. Det smarte ved denne fremgangsmåde er, at du ved udflytning nemt kan få et overblik over, hvilke kasser der hører til hvilket rum. Du undgår herved at åbne hver kasse for at se, hvad der er i den, og du ender ikke med at placere tallerkner og glas i soveværelset, og sengelamperne i køkkenet.
Avispapir er let tilgængeligt, men er ikke en særlig holdbar løsning til flytningen af glas, tallerkner, vaser og andre ting, der er skrøbelige. Vælg i stedet bobleplast til at beskytte alle de småting, som ikke må gå i stykker.
Et andet godt tip er at sortere dit tøj, når du alligevel pakker ned. Alt det, du skal have med videre til dit nye hjem, kan du pakke ned i større poser, som fylder mindre end kasser og er nemmere at håndtere.
Der er mange ting at forholde sig til, når foreninger og ejendomme skal administreres. Opgaverne omfatter nemlig både økonomiske og juridiske formaliteter, der skal tages hånd om. I flere tilfælde kan det være en fordel at udlicitere administrationsopgaver i forbindelse med ejendomme. Det er tids- og ressourcekrævende at sætte sig ind i alle disse, og derfor kan det være en fordel at få professionel hjælp. For det første sparer dette beboere, erhvervsdrivende og andre, der har med boligen at gøre, for en masse tid. For det andet kan professionel vejledning og håndtering sikre, at alt papirarbejdet foretages korrekt og rettidigt. En tredje fordel, der er værd at have in mente, er, at en professionel virksomhed kan fungere som samarbejds- og sparringspartner, når det handler om idéer til udviklingen af foreningen og ejendommen. En virksomhed, der står klar til at tage sig af alt indenfor ejendomsadministrationen, er Real Administration. De hjælper både andelsforeninger, grundejerforeninger og erhvervsejendomme – blot for at nævne nogle eksempler. På www.realadmin.dk kan du hurtigt tage kontakt og bede om at få tilsendt et tilbud. Måske er et nyt samarbejde vejen til en forbedret forening og ejendom.
Vestergade 19B
8000 Aarhus C
Du får gratis lækkert nyhedsbrev med byggetips og viden om byggematerialer, der hjælper dig i valget af produkt til dit byggeri.
Få en redaktionel omtale af dit produkt overfor boligejere og håndværkere. Vi modtager gerne din pressemeddelelse og byggetips.