En oversvømmet tilværelse i bogstaveligste forstand krydres med en glasklar ironisk tone, når Oras’ prisbelønnede reklamespot nu toner over skærmene rundt omkring i de danske stuer. Reklamefilmen fik bronze under den anerkendte New York Festival i 2006 og sætter spot på vandhaner med berøringsfri intelligens.
I september 2006 rettede den internationale medieverden sit spotlys mod Oras, da den finske producent af armatursystemer fik bronze i den prestigefyldte kategori “International Advertising Awards competition” under den anerkendte New York Festival.
Oras’ bidrag til festivalen var reklamefilmen ”Story of Mike”, på dansk ”Historien om Peter”, som blev produceret i Finland sidste år, og som handler om de store mængder vand, man kan spare med Oras’ berøringsfrie vandhaner.
”Når man bruger mange penge på at lave en reklamefilm, er prisen selvfølgelig en stor anerkendelse – ikke mindst fordi den uddeles af en professionel jury inden for markedsføring og kommerciel film og tv produktion,” siger Thomas Søndergaard fra Oras Armaturer A/S i Danmark.
Klar til danskerne
Den prisbelønnede reklamefilm er blevet målrettet de danske tv-seere og kan netop nu opleves på tv-skærmen.
”Jeg glæder mig rigtig meget til den danske version af reklamefilmen, og selvom den er produceret i Finland, er filmens ironiske tone typisk dansk, så jeg er sikker på, at den vil gå rent hos de danske tv-seere,” fortæller Thomas Søndergaard.
Halverer det årlige vandforbrug
Reklamefilmen fortæller, hvordan en berøringsfri vandhane fra Oras giver en vandbesparelse på op mod 50 procent i forhold til andre vandhaner.
”Hos Oras hylder vi vandet, som en ressource der skal værdsættes højt, og derfor er vandbesparelse vores mærkesag. En vandhane med berøringsfri intelligens sørger for at litervis af rent vand ikke går til spilde, og derfor er det også filmens vigtigste budskab,” forklarer Thomas Søndergaard.