I samarbejde med den danske arkitekt, Tina Midtgaard, indleder danske unidrain® nu en række eksperimenter med nye materialer til virksomhedens unikke HighLine afløbsserie. Målet er at på sigt indtage verdensmarkedet fra Danmark til Dubai. Hjælpemidlerne er kreativitet og en veludviklet spa-kultur.
Danske unidrain® har for længst gjort badeværelsesafløb til et livsstilselement i de danske og nordiske badeværelser.

Eksotiske materialer
Med nye materialer og et meget lovende samarbejde med den danske arkitekt, Tina Midtgaard, håber unidrain® at komme hele verden rundt med deres prisbelønnede linjeafløb. For selv om den stilbevidste spa-kultur i badeværelset er international, så er det ikke lige meget fra land til land, hvilke materialer, der anvendes.
I de nordiske lande kan vi lege med lidt mere underspillede naturmaterialer som træ og kontrasterende sten. Mens der f.eks. i Mellemøsten er muligheder for mere eksotiske materialer som messing og guld, mener Tina Midtgaard, der skal i gang med at eksperimentere.
Zen og spa på badeværelset
unidrain®s nærmest “usynlige” løsninger til badeværelsesgulvet ser den erfarne arkitekt som et kæmpe plus for hele badeværelsesrummets “historie”.
De seneste 5-6 år har de internationale markeder taget “spa-kulturen” til sig. Med fokus på det æstetisk smukke nærmest Zen-agtige bademiljø, repræsenterer tendensen en stigende interesse for fysisk og psykisk balance. Her er unidrain®s produkter med til at understrege æstetiske og harmoniske løsninger i badeværelset, konstaterer Tina Midtgaard, der også har haft til opgave at designe Ofelia Beach – den kunstige strand ved det Kgl. Teaters skuespilhus i København.

Marketingchef i Unidrain A/S, Thomas Skov Simonsen, ser et stort kommercielt potentiale i at eksperimentere med nye materialer.
Vi er markedsledende i Norden. Skandinaverne har taget det minimalistiske design til sig med stor begejstring. Men vi skal hele tiden forny os for at fastholde og udbygge vores position. Derfor ser vi også på andre materialeløsninger til vores eksisterende markeder. Og for at gå globalt, skal vi på nogle markeder tænke helt utraditionelt. Så det er ikke umuligt at finde eksotiske materialer på unidrain® afløbet i fremtiden, siger Thomas Skov Simonsen.
Til den globale satsning udvikler han sammen med Tina Midtgaard og Christian Bjørn nogle særlige arkitekttegnede udstillingsmoduler til unidrain®, der skal være med til at sælge virksomhedens linjeafløb uden for hjemmemarkederne.