PK MEDIER ApS

Gør hverdagen nem med IT support

Håndværker | Skrevet af PK MEDIER ApS d. 12. maj 2021

Er du ejer, medarbejder eller sidder du i en IT-afdeling og har brug for lidt hjælp til den daglige vedligeholdelse af jeres teknologi? Så kan det være en rigtig god idé at investere i IT support. Med hjælp til de små it-opgaver i hverdagen, kan det blive meget nemmere. I i virksomheden sparer tid og ressourcer, og samtidig får I hjælp til netop det, I står og har brug for.

 

Hvorfor outsource IT support?

I mange år har virksomheder haft IT-afdelinger in-house, men flere og flere vælger at udlicitere opgaven, og får dermed deres IT support fra en ekstern virksomhed. Det er der mange grunde til at gøre. Først og fremmest kan det være en ressourcetung opgave at have egne afdelinger med IT support, og afhængig af størrelsen på virksomheden, kan det nogle gange ikke betale sig at have en IT-afdeling. Behovet for hjælp kan være svingende, og derfor kan det hurtigt være bekostelig at have en eller flere fuldtidsansatte, der arbejder i IT-afdelingen. Og netop derfor er der mange store og mindre virksomheder, der vælger at udlicitere deres IT support. Men der er også andre fordele ved at outsource. Nogle af dem listes her:

 

En skalerbar løsning: Det fleste løsninger man kan købe sig til er meget fleksible og dermed bliver de også enormt skalerbare. Så når virksomheden har svingende brug for IT support, kan aftalen man indgår også være svingende, på den måde får man “kun” den hjælp man har brug for, når man rent faktisk har brug for den.

 

IT support døgnet rundt: De fleste som udbyder hjælp til IT, tilbyder også deres service hele døgnet. For nogle virksomheder er det måske slet ikke nødvendigt, men det er en fordel at det de fleste steder er en mulighed. På den måde kan man som virksomhed slappe helt af, hvis der pludselig opstår en akut situation.

 

Alt samlet ét sted:  Mange udbyder helstøbte løsning, hvilket ofte kan være en rigtig god idé at overveje. Vælger man en løsning, hvor udbyder varetager hele paletten, vil det ofte frigøre nogle ressourcer i virksomheden. Således kan alle fokusere på lige præcis det de er gode til.

 

Er I stadig i tvivl?

Det kan lyde både besværligt og bøvlet at skifte over til at bruge ekstern IT support, men det er faktisk nemmere end de fleste tror. Hos de fleste udbydere, bliver man hjulper fra start til slut. Vælger jeres virksomhed at få IT support udefra, er det altså slut med IT, der driller og det er slut med ventetid på systemer, som ikke virker. Mange steder er der en såkaldt “helpdesk”, som man kan skrive til og hurtigt komme i direkte kontakt med sin udbyder. Man har derfor altid mulighed for at være i tæt kontakt med sin IT support. At udlicitere sin IT support kan faktisk føles lige så tæt på, som hvis det var en kollega nede ad gangen.



customer-logo

Firma Adresse

Strandlodsvej 68, 2th.
2300 København

Nyeste artikler fra PK MEDIER ApS
Håndværker-burgeren er blevet til god, frisk mad for alle på Vesterbro
PK MEDIER ApS
Håndværker-burgeren er blevet til god, frisk mad for alle på Vesterbro
Læs artikel
Find lækre og håndværker-mættende måltider på Frederiksberg
PK MEDIER ApS
Find lækre og håndværker-mættende måltider på Frederiksberg
Læs artikel
Skal du en herre-tur til København? Dette kan du prøve
PK MEDIER ApS
Skal du en herre-tur til København? Dette kan du prøve
Læs artikel
Vejledende råd til en mere bæredygtig hverdag:
PK MEDIER ApS
Vejledende råd til en mere bæredygtig hverdag:
Læs artikel
Gør hverdagen nem med IT support
PK MEDIER ApS
Gør hverdagen nem med IT support
Læs artikel
SEO guide: Sådan gør du
PK MEDIER ApS
SEO guide: Sådan gør du
Læs artikel
Indlæs flere artikler...

Få byggetips og inspiration fra bygogbolig.dk

Du får gratis lækkert nyhedsbrev med byggetips og viden om byggematerialer, der hjælper dig i valget af produkt til dit byggeri.

Har du produkter, der bør vises på bygogbolig.dk?

Få en redaktionel omtale af dit produkt overfor boligejere og håndværkere. Vi modtager gerne din pressemeddelelse og byggetips.