Bosch har i samarbejde med Sermo Analyse gennemført en undersøgelse blandt skandinaviske singlekvinder om deres interesse for værktøj og gør-det-selv-projekter. Resultatet viser, at halvdelen af de danske singlekvinder anser sig selv for at være handy og gerne vil blive endnu bedre til det.
Lette og nemme maskiner
Næsten to ud af tre af singlekvinderne tager deres værktøjskasse med boremaskine og lignende frem en eller flere gange om måneden. Afgørende for om el-værktøjet bliver brugt er, om det er let i vægt og nemt at bruge, hvilket henholdsvis 57 pct. og 87 pct. af kvinderne svarer.
”Vi er glade for, at det netop er vægten og anvendeligheden, pigerne lægger vægt på, da det er disse funktioner, der bl.a. kendetegner det bedst sælgende el-værktøj i verden, vores lille skruemaskine IXO. Vi udvikler hele tiden vores maskiner, specielt værktøj med det lette lithiumbatteri, som forhåbentlig vil få endnu flere kvinder til at tage fat på gør-det-selv-projekterne”, siger Thomas Werner, nordisk produktchef hos Bosch.
Norske og svenske piger er mere handy end danske
Desværre må de danske singlekvinder se sig slået af deres norske og svenske medsøstre, når der kommer til at være handy. To ud af tre af de norske og svenske kvinder anser sig selv for at være handy modsat kun halvdelen af de danske. På to områder slår de danske piger dog deres nordiske og svenske veninder: De arver oftere deres værktøj fra ekskærester, og de ringer oftere til deres fædre, hvis der fx skulle være behov for et råd om hvordan man hænger en lampe op eller lignende.
Telegrafvej 1
2750 Ballerup
Du får gratis lækkert nyhedsbrev med byggetips og viden om byggematerialer, der hjælper dig i valget af produkt til dit byggeri.
Få en redaktionel omtale af dit produkt overfor boligejere og håndværkere. Vi modtager gerne din pressemeddelelse og byggetips.