Danske unidrain® opruster nu digitalt. Fagfolket i VVS-branchen søger nemlig i stigende grad informationer online. Digitaliseringen får indflydelse på hele unidrain®s forretning.
Unidrain A/S hviler ikke på laurbærrene. Efter 9 succesfulde år fortsætter VVS-producenten sin udvikling for at forblive i branchens top. Implementering af digital strategi er nyeste skud på stammen.
Den digitale vej
Internettet er den foretrukne informationskilde for installatører og arkitekter. Det konkluderede en undersøgelse foretaget for unidrain® i andet kvartal af 2011. Siden har VVS-producenten fulgt en skarp strategi for at blive førende inden for “det digitale byggeri”. Resultatet tæller bl.a. en hjemmeside på 9 sprog rettet mod tre brugergrupper, 2D- og 3D-materiale, som gør det let at visualisere unidrain® produkter, samt en Modul 1100 konfigurator, som gør det let at skræddersy de unikke linjeafløb i ethvert byggeprojekt.
Alt sammen fordi en markant og velfungerende digital profil er vejen frem i byggebranchen.
Processerne i byggeriet bliver i stigende grad digitale – så det er naturligt også at skabe en digital dialog om afløb. Allerede i 2011 udtrykte mere end 50% af fagfolket, at de foretrak at få information fra onlinemedier, frem for på tryk. Derfor skal vores materiale være tilgængeligt online for branchens professionelle på alle tidspunkter, så et samarbejde med os bliver så let og smidigt som muligt. Digitaliseringen kommer til at omfatte hele vores forretning. Det er målsætningen med strategien, fortæller Thomas Skov Simonsen, marketingchef hos Unidrain A/S.
Første skridt.. ud af mange
Mere end 75% af danske installatører og arkitekter søger jævnligt information på leverandørers webside. unidrain® præsenterede derfor en ny hjemmeside i sommeren 2011, og har siden bl.a. investeret i en onlinekonfigurator til linjeafløb over 1200 mm, der sparer rådgiveren tid og ressourcer i planlægnings- og projekteringsfasen. Og Unidrain A/S fortsætter den progressive udvikling.
Vores digitale udvikling skal lette arbejdet for installatører og rådgivere. Hvis fagfolket kan tilgå alle hjælpemidler online, når som helst de har brug for det, så sparer det tid, ressourcer og i sidste ende giver det plads til flere kunder i deres hverdag. Og den udvikling er vigtig at støtte op om, siger Thomas Skov Simonsen, marketingchef hos Unidrain A/S.
Du kan teste unidrain®s digitale løsninger på unidrain’s hjemmeside.